De profielstatus van een zorgverlener bepaalt of hij/zij zich aan mag melden voor diensten. Alle zzp'ers die zich registreren of nieuw worden aangemaakt hebben als profielstatus Nieuw.
Voordat een zzp'er zich kan aanmelden voor diensten is het nodig om de profielstatus te wijzigen naar Actief. Open hiervoor het desbetreffende zzp-profiel en klik op Aanpassen bij het kopje Admin. Er opent vervolgens een pop-up waarin je de profielstatus kunt wijzigen. De status Actief verschijnt pas als alle taken in het profiel zijn gedaan, eventuele openstaande taken zijn ook terug te vinden naast het kopje Admin. Lees in dit artikel meer over taken en documentenbeheer.
Een verwijderd zzp-profiel wordt na 30 dagen compleet verwijderd, maar is gedurende die 30 dagen nog terug te halen. Open hiervoor het zorgverleneroverzicht en filter op de status Verwijderd. Hier staan ook nog zzp-profielen die langer terug zijn verwijderd, maar een aanmeldingshistorie hebben. In dat geval bewaart het platform de profielgegevens langer, in verband met de administratieplicht.
Een zzp'er die volledig wordt kan zich daarna opnieuw registreren met hetzelfde e-mailadres. Indien je dat wilt voorkomen is het advies om het zzp-profiel op Non-actief te zetten. In dat geval wordt het e-mailadres bewaard en kan er geen nieuw account mee worden aangemaakt.
Status | Inloggen? | Aanmelden op diensten? | Ontvangt mail? | Wordt verwijderd? |
Ja | Nee | Ja | Nee | |
Ja | Ja, zolang documenten geldig zijn | Ja | Nee | |
Ja | Nee | Nee | Nee | |
Nee | Nee | Nee | Ja, na 30 dagen zolang geen aanmeldingen op diensten zijn gedaan. |