Taken & Documenten beheren

In het zorgprofiel van een zzp zorgverlener kunnen documenten worden opgeslagen. Meestal worden deze documenten aangeleverd door de zzp'er zelf, via zijn/haar eigen profielpagina. Je kunt als organisatiegebruiker ook namens de zzp'er documenten in zijn/haar profiel opslaan.

Welke documenten onderdeel zijn van een zzp-profiel hangt af van de wensen en eisen die jouw organisatie stelt aan zzp'ers. Dit is naar wens ingericht bij de implementatie van het Elanza platform binnen jouw organisatie.

Graphical user interface, application 
Description automatically generated

Een zzp-profiel kent twee soorten documenten:

  • Verplichte documenten: deze documenten moeten zijn geverifieerd voordat een zzp-profiel kan worden geactiveerd, en als de eventuele verloopdatum is verstreken kan de zzp'er geen diensten meer werken.
  • Optionele documenten: deze documenten hoeven niet verplicht te worden geverifieerd en mogen ook leeg blijven. 

Bekijk aangeleverde documenten door onderaan de lijst op Aanpassen te klikken. 

Documenten verifiëren

Documenten kunnen worden geverifieerd en per document kan een verloopdatum worden ingesteld. Het is voor zorgverleners niet mogelijk om diensten te werken nadat de verloopdatum is verstreken en er geen nieuw document is geverifieerd. 

Hiermee hou je automatisch grip op bevoegdheden en voorkom je dat zorgverleners diensten werken zonder geldige documenten.

Een zorgverlener wordt automatisch op de hoogte gehouden als één van hun documenten binnenkort verloopt. Er wordt een mailnotificatie verstuurd 90 dagen voordat een document verloopt en de dag dat een document verloopt. Wanneer een zorgverlener een nieuw document heeft geüploadt, dan komt deze als Taak binnen voor de zorgorganisatie. Zo hou je makkelijk overzicht welke nieuwe documenten er aangeleverd zijn. De zorgverlener kan zich niet aanmelden voor diensten totdat het nieuwe document is geverifieerd. 

Het is mogelijk om als beheerder van documenten een document te verifiëren, en vervolgens het document te verwijderen. Dit kan handig zijn als je als organisatie bepaalde privacy-gevoelige informatie niet wilt bewaren. Het document blijft dan geverifieerd.

Taken en verlopen documenten

Naast het kopje Admin in het zzp-profiel zie je een overzicht van openstaande taken die gerelateerd zijn aan dit profiel. De zorgverlener kan taken hebben indien er documenten ontbreken of verlopen zijn, bepaalde profielgegevens niet zijn ingevuld, of wanneer een e-mailadres nog niet is geverifieerd. De zorgorganisatie kan taken hebben indien een nieuw aangeleverd document nog moet worden gecontroleerd.

Pas als alle taken zijn opgelost kun je de status van de zzp'er veranderen naar Actief. In het zorgverleneroverzicht zie je onder de kolom Taken of je als zorgorganisatie nog openstaande taken in dat profiel hebt:

Mocht een document verlopen dan wordt de profielstatus van de zorgverlener niet direct aangepast. Een zorgverlener met profielstatus Actief kan zich op diensten aanmelden, zolang alle documenten zijn geverifieerd en nog niet zijn verlopen. Lees in dit artikel meer over de profielstatus van een zzp'er.