Introductie
In deze uitleg lees je welke onderdelen je kunt vinden in de menubalk van het Elanza platform. De onderdelen die je ziet, hangen af van jouw rol en de rechten die horen bij jouw account. Ook kan de menubalk verschillen per organisatie, afhankelijk van hoe Elanza wordt ingezet.
De menubalk bovenin het platform

Hieronder vind je een uitleg van alle menu-items. Het is mogelijk dat niet alle onderdelen zichtbaar zijn voor jouw account.
- Diensten - hier zie je alle openstaande en ingevulde diensten van jouw organisatie.
- Opdrachten - hier vind je alle periode-opdrachten voor jouw organisatie.
- Financieel - hier staan de facturen en factuurspecificaties voor gewerkte diensten die zijn gemaakt door zzp’ers en/of intermediairs.
- Zorgverleners - het beheer van de zorgverlener-pools die zijn ingericht op jouw omgeving, zoals een zzp-pool, een interne flexpool of een pool met uitzendkrachten
- Rapporten - hier vind je rapportages en stuurinformatie over o.a. diensten, zorgverleners en kosten.
- Help center - hier open je het online helpcenter met uitleg over het Elanza platform.
Het persoonlijke menu (rechtsboven)
Door rechtsboven in het scherm op je naam te klikken opent het tweede menu:

- Mijn account - hier pas je instellingen aan die alleen voor jouw account gelden.
- Mijn taken - hier vind je openstaande taken die automatisch door het platform zijn aangemaakt of handmatig door een collega.
- Organisatieprofiel - Hier beheer je hoe jouw organisatie en organisatiestructuur zichtbaar zijn voor zorgverleners en/of bureaus
- Organisatie-instellingen - hier configureer je het platform voor jouw organisatie.
- Wijzig wachtwoord - hier wijzig je jouw wachtwoord.
- Beheer - bevat instellingen voor de zorgverlener-pools en een overzicht van importfouten.
- Logboek - hier vind je de audit trail van jouw organisatie.
- Uitloggen
Onderdeel van Beheer
Wanneer je naar beheer gaat, zie je drie onderdelen: Pool-instellingen, Import outen & Externe systemen

- Pool-instellingen - hier beheer je de configuratie van de zorgverlenerpools waarvan jouw organisatie eigenaar is.
- Import fouten - hier zie je foutmeldingen als jouw roostersysteem is gekoppeld met Elanza.
Let op: dit is niet van toepassing bij een koppeling met ORTEC WS - Externe systemen - een extern systeem is een koppeling tussen Elanza en een andere partij.
Voor externe systemen die richting Elanza koppelen:
- maak je een systeem aan van het type REST API
- daarna kun je per koppeling een API key aanmaken
Afsluiting
Je weet nu wat elk menu-item binnen het Elanza platform betekent. Wil je meer lezen over een specifiek onderdeel? Kijk dan verder in het helpcenter.