Het kan gebeuren dat er verkeerde uren of diensten op een factuur zijn verschenen. Als je die uren wilt crediteren kan dat via het platform:
- Open de dienst in het platform, deze moet de status Gefactureerd hebben.
- Klik op het paarse icoontje om de dienst te crediteren.
- De status van de dienst verandert naar Gecrediteerd.
- De dienst wordt automatisch als negatief bedrag in mindering gebracht op de volgende factuur.
Juiste uren factureren
Nadat de uren zijn gecrediteerd wil je mogelijk de dienst opnieuw factureren, maar dan met aangepaste en kloppende uren.
Als de dienst vanuit jouw planningssysteem komt, pas daar dan allereerst de dienst aan en zorg ervoor dat jouw eigen administratie klopt. Vervolgens past de dienst in Elanza zich automatisch aan naar de uren in je eigen systeem.
Afhankelijk van welk planningssysteem je gebruikt, moet je de zorgverlener handmatig opnieuw inplannen in planningssysteem, of maakt Elanza direct een nieuwe aanmelding aan op het platform. Deze aanmelding volgt in beide gevallen verder het reguliere proces van een nieuwe aanmelding.
Kun je de dienst in jouw eigen planningssysteem niet meer aanpassen? Of heb je de dienst in Elanza handmatig aangemaakt? Volg dan het proces van handmatig een dienst aanmaken en inplannen.