Als Elanza is gekoppeld aan jouw planningssysteem dan moeten individuele zorgverleners ook worden gekoppeld tussen beide systemen. Op die manier weet Elanza dat een zorgverlenerprofiel hoort bij de juiste zorgverlener in jouw planningssysteem, en vice versa.
Hoe een zorgverlener precies gekoppeld wordt tussen beide systemen dat is afhankelijk van het planningssysteem dat jouw organisatie gebruikt. Hieronder een aantal veelvoorkomende voorbeelden:
Koppelen i.c.m. Nedap Ons
Het koppelen van het zorgverleneraccount in Elanza met de juiste medewerker in Elanza gaat door middel van het invullen van zijn/haar Nedap medewerkernummer in het Elanza profiel. Dit gebeurt doorgaans nadat is besloten dat een zelfstandige zorgverlener aan de slag gaat binnen jouw organisatie en hij/zij is aangemaakt in Nedap Ons.
Om te koppelen, klik op Aanpassen naast het kopje Admin en druk op de blauwe knop Koppel Ons. Hier vul je het medewerkernummer van de zorgverlener in die hij/zij in Nedap Ons toegewezen heeft gekregen. Het platform herkent om welke persoon het gaat en vraagt om dit te bevestigen:
Nadat je hebt bevestigd dat het om de juiste medewerker gaat en alles hebt opgeslagen is de medewerker gekoppeld. Let op dat je de juiste startdatum hebt ingevuld als het gaat om een zorgverlener die al diensten in zijn/haar Nedap planning heeft staan.
Koppelen i.c.m. ORTEC WS
Wanneer Elanza is gekoppeld met ORTEC WS hoeven er geen acties plaats te vinden in Elanza om de zorgverlener te koppelen tussen beide systemen. Hiervoor wordt het UUID gebruikt dat Elanza automatisch toekent aan een zorgverlenerprofiel.
Als een dienst wordt ingepland voor een zorgverlener die nog geen eigen regel heeft in de planning, dan wordt er een nieuwe regel op naam van deze zorgverlener aangemaakt. Als die regel al wel bestaat dan zullen nieuwe diensten in dezelfde regel worden gepland.