Dienst annuleren

Het kan gebeuren dat je een ingeplande dienst van een zorgverlener moet annuleren.

Is je roostersysteem gekoppeld met het platform? Dan annuleer je door de zorgverlener van de dienst af te halen in je eigen roostersysteem. Dit herkent Elanza en de zorgverlener of de intermediair ontvangt een bericht per mail over de annulering.

Je kunt een ingeplande zorgverlener ook via het platform annuleren. Ga hiervoor naar de specifieke dienst en klik op het kruisje naast de naam:

De zorgverlener is nu geannuleerd en het platform verstuurt een mailnotificatie over de annulering? 

Wil je ook de hele dienst verwijderen omdat deze niet meer beschikbaar is?

In dit artikel leggen we uit hoe je dat doet.


Annulering door zorgverlener of intermediair

Met de annuleringstermijn stel je in wanneer zorgverleners met een Elanza account ingeplande diensten via het platform nog mogen annuleren. De annuleringstermijn bepaal je in aantal minuten vóór aanvang van een dienst. 

Een zorgverlener met een account kan een dienst annuleren via het platform vóór de start van de annuleringstermijn. Het platform brengt jou hier per mail van op de hoogte. In het geval dat jouw planningssysteem aan Elanza is gekoppeld wordt deze zorgverlener daar ook uitgepland.


Uiterlijke annuleringstermijn

Als de annuleringstermijn is ingegaan en de zorgverlener probeert de dienst via het platform te annuleren, krijgen ze een melding dat ze eerst telefonisch contact moeten leggen met het team voordat ze kunnen annuleren. 

Binnen de uiterlijke annuleringstermijn is annuleren via het platform helemaal niet meer mogelijk.

Je stelt een annuleringstermijn in per merkBekijk de huidige annuleringstermijn door je organisatieprofiel te openen en een merk aan te passen.

Wil je niet dat zorgverleners ingeplande diensten kunnen annuleren via het platform? Vul dan 9999999 minuten in bij uiterlijke annuleringstermijn.

Let op! de annuleringstermijn geldt alleen voor zorgverleners met een eigen account (bijv. zzp'ers uit jouw zzp-pool). De annuleringstermijn geldt niet voor intermediairs, zij kunnen altijd hun zorgverleners via het platform annuleren (en nieuwe inplannen).