Middels het algemene tariefschema stel je als zorgorganisatie de standaardtarieven in die je betaalt aan zorgverleners in een bepaalde pool. Met een tariefschema bedoelen we het overzicht van tarieven voor de verschillende producten (in de praktijk zijn dit vaak functieniveaus) en eventuele ORT.
- Ga via het menu naar Organisatie instellingen.
- Klik vervolgens op Aanpassen naast het kopje Tarieven en toeslagen.
- Selecteer een van de tariefschema’s die je aan wilt passen, of klik op Tariefschema aanmaken als dit het eerste tariefschema is.
Vul vervolgens voor elk niveau het juiste tarief in en bepaal regels voor de eventuele onregelmatigheidstoeslag. Je kunt de regels voor de onregelmatigheidstoeslag ook niet invullen, dan zal er geen onregelmatigheidstoeslag worden gehanteerd.
Let op! Het nieuwe tariefschema geldt voor alle diensten waarvoor zorgverleners zich vanaf de ingangsdatum aanmelden. Diensten die al eerder zijn afgesproken, en na de ingangsdatum plaatsvinden, hebben dus nog het oude tariefschema. Als je dit wilt corrigeren zul je deze diensten opnieuw moeten inplannen.
Je kunt bovenop je standaardtarieven uitzonderingen maken voor individuele zorgverleners, bekijk hiervoor het artikel over individuele tariefschema's.