Wijziging in de planning door jullie of door externe

De tijden of exacte locatie/afdeling van een dienst kunnen natuurlijk veranderen.

Is Elanza gekoppeld met je planningssysteem? Zorg er dan voor dat je wijzigingen doet in je eigen systeem en Elanza neemt de wijziging automatisch over.

Elanza stuurt daarna mailnotificaties over alle wijzigingen en annuleringen naar de juiste persoon. Afhankelijk van door wie de dienst is ingevuld kan het zijn dat de intermediair gemaild wordt, of bijvoorbeeld direct naar de zzp'er uit jouw eigen zzp-pool. Handig!

Let op! heb je een dienst handmatig geplaatst op Elanza? Dan is deze niet gekoppeld met jouw roostersysteem en pas je wijzigingen en annuleringen handmatig aan op het platform.

Open daarvoor op het platform de dienst die je wilt wijzigen. Wijzig de gegevens van de dienst door op "Aanpassen" te klikken. Je kunt dan de tijden aanpassen of bijvoorbeeld de dienst verwijderen.


Wijzigingen vanaf de andere kant


Het kan gebeuren dat de partij die de dienst heeft ingevuld iets wilt wijzigen of annuleren in een ingeplande dienst.

Intermediairs kunnen hun ingeplande zorgverlener weer terugtrekken (en eventueel daarna iemand anders inplannen). Hierover houdt Elanza jou als opdrachtgever op de hoogte per mail en, in het geval van een koppeling, door de zorgverlener uit te plannen uit jouw planningssysteem.

Zorgverleners uit jouw pool met een account op het platform zijn afhankelijk van wat er door jouw organisatie is ingesteld rondom annuleren. Lees hier meer over de mogelijke instellingen rondom de annuleringstermijn voor zorgverleners met een account. 

Wijzigingen in tijden kunnen niet via Elanza worden doorgegeven. Hiervoor zal de intermediair of de zorgverlener direct met jou als planner contact moeten zoeken.