Samenwerken met ‘Taken’

Met het beheren van je zzp-pool en het onboarden van nieuwe zorgverleners werk je waarschijnlijk samen met meerdere collega’s op hetzelfde platform. Om hierbij te ondersteunen kent het platform zogenaamde Taken. 

Taken kun je aanmaken en toewijzen aan jezelf of aan collega’s. Ze bevatten een toelichting, mogelijk een deadline, en kunnen worden voltooid. Je kunt in taken een specifieke zorgverlener noemen, handig voor als de taak over één zorgverlener gaat. Zo houdt je bijvoorbeeld makkelijk bij wie nog met een zorgverlener moet bellen of wie nieuwe documenten moet verifiëren.

Je kunt taken aanmaken voor collega's, niet voor zorgverleners in een van je pools. Taken zijn ook niet zichtbaar voor de zorgverleners.


Graphical user interface, application, Teams 
Description automatically generated

Als je een taak hebt toegekend verschijnt deze in het profiel van de collega aan wie de taak is toegekend. Ook wordt de volgende dag een e-mailnotificatie aan de collega verstuurd die een of meerdere nieuwe taken heeft ontvangen.

Openstaande taken zijn te vinden via het menu onder Mijn Taken. Je kunt daar je eigen taken bekijken, of alle openstaande taken van andere collega's.

Taak aanmaken

Je kunt een nieuwe taak aanmaken via de bovenstaande takenpagina. Vul een titel in, voeg optioneel een beschrijving en/of deadline toe, en selecteer de collega's voor wie de taak bedoeld is:

Gaat de taak over een specifieke zorgverler? In dat geval kun je de taak ook aanmaken vanuit het profiel van die zorgverlener. De ontvanger van de taak ziet dan de naam van de desbetreffende zorgverlener bij de taak vermeld staan (zie hieronder in het lichtblauw). Een dergelijke taak is niet zichtbaar voor de zorgverlener zelf. 

Automatische taken

Hierboven is beschreven hoe je taken handmatig aanmaakt en beheert. Het platform maakt daarnaast ook twee soorten taken automatisch aan. Specifiek gebeurt dit:

  • als een zorgverlener zich aanmeldt voor een dienst;
  • als een zorgverlener een nieuw document invult in zijn/haar profiel.

Automatisch aangemaakte taken worden ook automatisch weer afgevinkt. Als de nieuwe aanmelding is geaccepteerd/geannuleerd, of het nieuwe document is geverifieerd/afgekeurd, dan wordt de taak die erbij hoorde automatisch afgevinkt.

Automatische taken worden standaard toegekend aan iedereen in de organisatie, dus iedereen vindt de automatische taak onder Mijn Taken. Een verschil met handmatige taken is dat het platform geen e-mailnotificaties verstuurt over nieuwe automatische taken.